Сторінка для батьків


Шановні батьки !
Максимально сприяйте повноцінному розвиткові творчого дарування вашої дитини! Для цього дотримуйтеся  таких правил взаємин з дитиною в родині:
1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти «золоту середину» в інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.
2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна зрозуміти, що самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується самим наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи просто відрізнятися від інших – це чудово!
3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові враження і знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.
4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям ризикувати і заряджатися при цьому корисною порцією адреналіну.
5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте будь-яке рішення вашої дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона дійсно це переживе й усвідомить свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний позитивний досвід.
6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих неприємних подіях або явищах бачити щось гарне і корисне.
7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для творчості (пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними речами і т.п.). Це допоможе розвинути в неї евристичне та інтуїтивне мислення.
8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це буде стимулювати її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних ситуаціях, відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.
9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато сильних світу цього в дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину за надлишок енергії, не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.
10.  Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною. Пам’ятайте, що всі дорослі винаходи родом із дитячих фантазій.
ПОСЛАННЯ У СВІТ…
1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що Ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути людиною.
2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
4. Мої почуття ще незрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб. Не нарікайте на мене цілий день.
5. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
6. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них міг вчитися. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
7. Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
8. Я вчуся у вас усього : слів, інтонацій голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Так справедливо влаштувала природа зв’язок між поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, кращого.
9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
10. Любі мої! Я вас дуже люблю!!! Покажіть мені, що ви любите мене також. Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному в цьому безмежному світі.

 
Анкета для батьків
 «Ви і Ваша дитина»
Сім’я – це перша модель світу в уяві дитини. І якщо бодай один з її елементів (членів) починає функціонувати в неправильному напрямі, весь механізм як цілісний організм починає хворіти. Вихованість наших дітей – це, перш за все, результат тих реальних міжлюдських стосунків у сім’ї, у які дитина включається з перших днів свого життя, і тільки потім – результат цілеспрямованого виховання в садочку, у  школі. Адже виховує не якась спеціально організована дорослими поведінка, а ті щоденні конкретні взаємини, під час яких дитина день за днем активно вбирає в себе і переосмислює людські цінності, способи та норми поведінки, ставлення до себе та до оточуючих.
Як же батькам віднайти той оптимальний варіант типу виховання дитини? Можливо, цей опитувальник допоможе вам, шановні батьки, адекватно оцінити власний стиль виховання дитини та зробити адекватні висновки з цієї інформації.
Отож, оберіть варіант  відповіді, який відповідає Вашим переконанням.
1.     Ваш син прийшов додому зі слідами бійки. Як ви поведетеся ?
  • А/  оглядаєте синці, подряпини, умиваєте дитину, трохи покартаєте;
  • Б/  нервуєте, метушитеся; вирішуєте більше не випускати його на вулицю одного;
  • В/  дуже схвильовані тим, що трапилося, караєте дитину.
2.     Ви подарували своєму сину годинник – річ, про яку він мріяв. Через кілька днів він повідомляє зі сльозами, що годинник загублений. Яка ваша реакція?
  • А/  заспокоюєте сина як можете, намагаєтеся відволікти його від переживань; вам зовсім не шкода загубленого годинника, але коли ви бачите, як безутішно плаче дитина, ваше серце розривається;
  • Б/ спочатку вирішуєте бігти на пошуки, потім розумієте їх марність; вирішуєте, що «таким невдячним і неуважним дітям не варто робити дорогі подарунки»;
  • В/ караєте сина, нагадуючи йому вартість речі.
3.     Син передає, що вчитель хоче вас бачити. Як ви до цього поставитесь?
  • А/ ви спокійні і не панікуєте, але при першій можливості відвідаєте вчителя;
  • Б/ намагаєтеся з’ясувати, що ж накоїв син; обіцяєте йому суворе покарання, якщо вчитель поскаржиться на нього;
  • В/ вирішуєте негайно дзвонити, або йти до вчителя.
4.     Ваш син отримав двійку. Для вас це несподіванка, бо хлопчик завжди мав позитивні оцінки. Як ви реагуєте?
  • А/ засмучені, але вважаєте, що це не трагедія; вирішуєте регулярно займатися з дитиною з цього предмета;
  • Б/ не знаєте, кого звинуватити в тому, що сталося: про сина думаєте – «хлопчик відбився від рук»; про чоловіка (дружину) – «це ж його (її) спадкова обмеженість»; про вчителя – «він нас просто зневажає, і я навіть знаю, чому»;
  • В/ у сім’ї скандал, вас заспокоює тільки те, що у багатьох однокласників теж двійки.
5.     Ви посварилися з чоловіком (дружиною), дуже роздратовані, коли зі школи повертається ваш син. Хлопчик в гарному настрої – він отримав хороші оцінки і має надію піти з вами у цирк. Як ви поведетеся?
  • А/ нічим не видасте свого стану, йдете з сином до цирку;
  • Б/ стримано повідомляєте, що погано себе почуваєте, пропонуєте відкласти намічений похід;
  • В/ прихід сина ще більше дратує вас, про цирк не може бути й мови.
6.     У вашого сина незабаром день народження, він запросив гостей і з нетерпінням чекає свята. За день ви дізнаєтеся, що терміново приїжджають ваші друзі, з якими ви довго не бачились. Як ви поведетесь?
  • А/ прибулі гості – не перешкода святу сина, ви прекрасно можете провести час усі разом;
  • Б/ пояснюєте дитині ситуацію, просите перенести свято;
  • В/ повідомляєте, що святкування дня народження відміняється.
7.     Ви помічаєте, що з вашого гаманця починають зникати дрібні гроші. На свій жах, дізнаєтеся : це справа рук сина. Якою буде ваша реакція?
  • А/ ви збентежені, але поки що стримуєте себе; вирішуєте спершу з’ясувати, навіщо дитині потрібні були гроші, а потім вже карати;
  • Б/ негайно караєте сина;
  • В/ упевнені – ваш син – злодій!
8.     Під час неприємної розмови з сином ви не стримались і образили його. Через деякий час ясно зрозуміли, що дитина цього не заслуговує. Що ви зробите в такому разі?
  • А/ попросите у сина вибачення, дасте собі слово надалі бути більш стриманим;
  • Б/ намагаєтеся встановити хороші стосунки з сином, але вибачатися не будете, вважаючи, що це може похитнути ваш авторитет;
  • В/ «Нічого, він сам мене довів! На те й батьки!» – відповідаєте йому.
9.     Чим найбільше вас може порадувати ваша дитина?
  • А/ неабиякими здібностями (з математики, малювання, спорту);
  • Б/ відмінними успіхами у школі;
  • В/ беззаперечним послухом.
10. Чим – засмутити?
  • А/ посередніми здібностями;
  • Б/ двійкою у чверті;
  • В/ непослухом.




11. У чому – запорука успіху людини?

  • А/ у силі волі, наполегливості;
  • Б/  у міцному здоров’ї;
  • В/ у значних розумових здібностях.
12. В чому причина всіх невдач?
  • А/ у необдуманих вчинках;
  • Б/ через надмірну самовпевненість;
  • В/ «так складається життя».
13. Якою ви хочете бачити свою дитину, коли вона виросте?
  • А/ доброю людиною;
  • Б/ хорошим спеціалістом;
  • В/ знаменитістю.
14. Що найважче виховати у сина?
  • А/ чуйність;
  • Б/ працьовитість;
  • В/ порядність.
15. Яка якість важливіша для батьків?
  • А/ самовладання;
  • Б/ вміння на все дивитись з посмішкою;
  • В/ вміння вникати у  справи дітей.
16. Чи вважаєте ви, що матеріальний добробут – головне у житті?
  • А/ ні;
  • Б/ мабуть, у сучасному житті – так;
  • В/ безсумнівно, так.
17. Який подарунок від сина вам найдорожчий?
  • А/ зроблений власноруч
  • Б/ букет квітів
  • В/ куплений сувенір, чи недорога, але потрібна річ
18. Чи вважаєте ви, що ваш син «пішов не у вас»?
  • А/ людей без недоліків не буває, у мене – свої, у нього – свої;
  • Б/ інколи мені так здається;
  • В/ звичайно, я таким не був (не була).
19. Як часто ви переконуєте дитину у правильності своєї точки зору?
  • А/ намагаюся це робити лише у принципових питаннях;
  • Б/ вважаю, що це необхідно робити завжди;
  • В/ звичайно, тільки називаю це не «нав’язувати свою точку зору”, а “наставляти на шлях істини”.
20. Чи вважаєте себе дуже хорошими батьками?
  • А/ дуже хороших батьків не буває, як не буває дуже хороших людей;
  • Б/ не вважаю;
  • В/ звичайно, бо не шкодую для своєї дитини ні часу, ні грошей, ні зусиль.
Шкала оцінки результатів відповідей:
А/ - 1 бал;   Б/ - 2 бали;    В/ - 3 бали.
Підсумуємо:
Від  20 до 25 балів: Ви самі можете давати поради щодо виховання дітей; володієте психолого-педагогічними якостями.
Від  25 до 30 балів:  В основному ростите дитину правильно, але не забувайте, що «нерви» – дуже поганий помічник у вихованні.
Від  30 до 45 балів:  Ви повинні переглянути свої погляди на сина (доньку) і на себе теж. Якомога частіше пригадуйте той час, коли самі були дитиною.
Від   45  до 55 балів:  Часто буваєте несправедливі. Дивна річ : ви бачите різницю між поняттями «людина» і «дитина».
Від   55 до 60:   Вам потрібно було б добре подумати, перш ніж народжувати дитину.
                                                
                                                                                                                                                                   ПАМЯТКА  БАТЬКАМ
ОБДАРОВАНИХ  ДІТЕЙ

  • Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
  • Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
  • Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами.
  • Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов'язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
  • Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
  • Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини - терпіння.
  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
  • Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий