Урок 29 Земельне право

Мета: ознайомити учнів з основами земельного права, способами набуття землі, правами та обов’язками землевласників та користувачів землі, розвивати
вміння аналізувати нормативно-правові акти, порівнювати правові явища, виховувати повагу до землі як національного багатства України, почуття власної відповідальності за долю землі України.
Обладнання: витяги із Земельного кодексу України, схема «Категорії земель в Україні».
Основні поняття: форми власності на землю, приватизація житла, ордер на отримання квартири, державний акт на право власності на землю (користування землею).
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку
ІІ. Перевірка домашнього завданняГрупова робота з розв’язання юридичних задач
Крім того, А. отримала літературну премію за написану нею книгу в сумі 25 000 грн. Прийміть рішення про розподіл майна.
2. Вступаючи у шлюб, Р. на вимогу майбутнього чоловіка О. дала йому розписку, згідно з якою вона зобов’язалась протягом сімейного життя не вступати на навчання чи роботу. Алепісля трьох років сімейного життя Р. виявила бажання вступити до вищого навчального закладу, О. заперечив цьому, посилаючись на зобов’язання. Виник конфлікт.
Хто правий у цій ситуації?
Батьки Л. дали згоду на шлюб, а батьки нареченої на весілля не приїхали, пояснюючи це транспортними труднощами. Після реєстрації шлюбу Р. була прописана у квартирі чоловіка, але майже не бувала тут. Постійні сварки з Л. та його батьками, відмова брати участь у веденні хатнього господарства призвели до швидкого погіршення відносин. Уже через сім місяців постало питання про неможливість подальшого сімейного життя. Але що можна порадити невдалому чоловікові, щоб вийти зі складної ситуації з найменшими втратами, адже Р. вимагає поділу майна та житлової площі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Запитання учням
Що, на вашу думку, є найбільшим багатством України?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Земля і власність на неї. Поняття земельної власності Земельне право — галузь права, яка регулює суспільні відносини щодо власності на землю, державне управління земельним фондом, використання та охорону землі, забезпечення та охорону прав і законних інтересів учасників земельних відносин. Завдання
Ознайомтеся зі схемою «Категорії земель в Україні» та наведіть приклади земель, які належать до кожної з наведених категорій.
Способи набуття власності на земельну ділянку
1-й варіант (сільська місцевість)
Запрошення «ресурсної особи» — представника сільради, сільського землевпорядника для розповіді про земельні проблеми даного населенного пункту та можливості отримати землі різного цільового призначення в ній.
2-й варіант (міська місцевість).
Розповідь учителя
1. Шляхи отримання землі у власність або в користування.
2. Розміри земельних ділянок, які можуть безоплатно передаватися громадянам залежно від їх цільового призначення.
3. Оренда землі.
4. Органи, які розв’язують земельні питання.
Права та обов’язки власників земельних ділянок та землекористувачів
Робота з текстом нормативно-правового акта1. Ознайомтеся з ст. 90, 91, 95, 96 Земельного кодексу України.
2. Порівняйте права та обов’язки власників земельних ділянок та землекористувачів.
ІV. Закріплення навчального матеріалу
Завдання
2. Чи має ваша сім’я земельні ділянки? Визначте їх цільове призначення.
Опрацювати §  підручника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий