Урок 12 Тема. Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави

Мета: сформувати уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави, про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні; познайомити з формами участі громадян у житті демократичної держави, дитячих і громадських організаціях, навчити цінувати важливість участі громадян у розв’язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; досліджувати демократичні процеси у житті навчального закладу, функціонування органів учнівського самоврядування, моделювати демократичні процедури прийняття колективних рішень; формувати свідому позицію учнів щодо громадської активності особи.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.
Обладнання: таблиця, малюнок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів
Заслуховування та обговорення творів-роздумів.
Обговорення листівок-закликів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда з елементами опитування
2.  Чому потрібно навчатися протягом життя?
3.  Як українське законодавство гарантує громадянам право на  освіту?
У ч и т е л ь.
У сучасній демократії політичні права доповнюються соціальними правами, які передбачають надання всім членам суспільства визначеного законодавством мінімуму соціальних благ. Вводиться принцип соціальної відповідальності приватних корпорацій; так самодержавні соціальні програми стають невід’ємною частиною державної практики.
Політичні права та свободи дають громадянам можливість брати участь в управлінні державою. Спробуємо розглянути цей момент.
Запитання
2.  Що таке демократична держава?
Робота з поняттями
Демократія  (від грецького demokratia: demos — народ і kratos — влада, правління) — форма організації влади, за якої рішення приймаються більшістю чи від імені і в інтересах більшості.
безпосередня демократія;
б)  через своїх представників в органах державної влади, шляхом їх обрання. Це — представницька демократія.
Робота в групах
Групам пропонується перелік характеристик кожного з різновидів демократії. Учні повинні пояснити, що з цього переліку є перевагами, а що — недоліками демократії. Заслуховування відповідей проводиться за формою «Коло думок», тобто групи по черзі висловлюють свою позицію щодо одного з положень.
2.  Свобода меншості може обмежуватися волею більшості
3.  Зміцнює довіру народу до інститутів влади.
4.  Недостатня компетентність під
час прийняття рішень.
5.  Зниження персональної відповідальності.

6.  Зникає або зменшується відчуження народу від влади
2.  Створюються умови для концентрації влади в одній установі
3.  Компетентність і відповідальність осіб, що здійснюють  владу.
4.  Можливість забезпечення прав меншості.

5.  Багатопартійність та розмаїття поглядів і думок.
6.  Народ реально виявляє політичну активність лише під час виборів
Демократичні процеси в демократичній державі здійснюються не тільки на загальнодержавному, а й на місцевому рівні.
Сукупність всіх жителів міста, села, селища, об’єднаних за місцем проживання називається територіальною громадою. У межах Конституції та законів України кожна територіальна громада має право вирішувати питання місцевого значення.
Робота з правовим документом
Учні мають опрацювати документ і виконати завдання.
Ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»
Завдання учням
  Навести конкретні приклади питань, які вирішують органи місцевого самоврядування.
Робота з таблицею

Громадська організація — це об’єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних інтересів. Громадська організація як об’єднання громадян утворюється для спільної реалізації спільних інтересів (культурних, економічних, вікових, ґендерних, регіональних, релігійних, професійних, соціальних тощо). Громадська організація як один із видів об’єднання громадян, передбачений Законом України «Про об’єднання громадян».
Об’єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод

Об’єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо), відповідно до цього Закону, визнається політичною партією або громадською організацією

Відповідно до ст. 3 цього Закону:
Громадською організацією є об’єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів
  Назвіть відомі вам громадські об’єднання та дитячі організації.
У ч и т е л ь.
Запитання
2.  Для чого воно потрібне?
3.  Яке коло питань воно має вирішувати?
Клас розподіляється на групи, одна з яких доводить, що в школі діє учнівське самоврядування, а інша — що ні.
ІV. Підсумки уроку
Рефлексія
2.  Які дві форми демократії вам відомі?
3.  На яких рівнях може здійснюватися демократія?
4.  Що є найважливішою соціальною запорукою життєздатності демократії?

Комментариев нет:

Отправить комментарий