Уроки 28–29 Тема. Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів

Мета: дати учням уявлення про поняття злочину, його ознаки, склад, види; формувати вміння характеризувати ознаки злочину, описувати елементи складу злочину, називати види злочинів, наводити приклади; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв’язання; формувати непримиренне ставлення до порушення законодавства.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення:  урок з використанням мультимедійних технологій.
Обладнання: мультимедійне обладнання, електронна презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Запитання
2.  Що таке адміністративний проступок?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Евристична бесіда
У ч и т е л ь.
Злочин — це передбачене Кримінальним Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (або бездіяльність), що відрізняється від адміністративного проступку.
  Використовуючи визначення злочину, вкажіть його ознаки.
  середньої тяжкості — такі, покарання за які передбачається у вигляді позбавлення волі не більше п’яти років;
  тяжкі — такі злочини, покарання за які передбачається у вигляді до десяти років;
  особливо тяжкі — злочини, за які передбачається покарання у вигляді понад десять років або довічного ув’язнення.
 Дидактична гра «Чи має місце злочин»
Клас розподіляється на групи (4–8). Кожна група отримує картку із ситуативною задачею й визначає, чи є дана ситуація прикладом злочину і чому. Потім кожна група оголошує свої ситуації, а решта учнів повинні визначити, чи має місце злочин, аргументуючи свою відповідь. Остаточну відповідь дає та група, чия ситуація обговорюється.
2.  16-річні підлітки намагались відчинити автомобіль сусіда, що стояв у дворі. Сусід побачив їх у вікно і викликав міліцію. Підлітки були затримані.
4.  Сварка 16-річного Петра і 15-річного Василя закінчилася бійкою, під час якої Василь отримав серйозні тілесні ушкодження, після яких півроку пролежав у лікарні.
Учні працюють у групах, створених для виконання попереднього завдання.
Порядок роботи:
1)  Кожна група демонструє свою ситуацію;
3)  метою обговорення має бути визначення виду злочину;
4)  інші групи в обговорення не включаються, немовби спостерігаючи за діями через скло акваріуму;
5)  група, ситуація, порушення в якій не мало складу злочину, виступає в ролі експертів, що наприкінці оцінюють роботу всіх груп.
Робота з правовим документом
У ч и т е л ь. Окрім ознак, наявність злочину визначається за його складом.
Кримінальний кодекс України
Ст. 18. Суб’єкт злочину.
Суб’єктом злочину  є фізична осудна особа, яка скоїла злочин у віці, з якого, згідно з цим кодексом, має наставати кримінальна відповідальність.
Відповідальність настає з 16, за окремі види — з 14 років.

Об’єктом злочину є порушені цінності (матеріальні та нематеріальні (життя та здоровя)), що охороняються Кримінальним кодексом.
Об’єктивна сторона — протиправні діяння або бездіяльність.
Суб’єктивна сторона — наявність вини у формі умислу, або через необережність.
Завдання для груп
1.  Виявіть склад злочинів в електронних фотопрезентаціях. Робота проводиться з використанням методу «Акваріум».
2.  Які наслідки матиме злочин, який ви аналізували, для:
а)  потерпілої особи;
б)  особи, що скоїла злочин;
в)  суспільства?
Група експертів робить загальний висновок, чому злочин є найбільш серйозним правопорушенням.
Приклади злочинів можуть бути запропоновані вчителем (квартирні пограбування, пограбування на вулиці та в громадському транспорті, побиття і т. ін.).
ІV. Підсумки уроку
Бесіда
2.  Чому злочин є одним з найнебезпечніших правопорушень?
2.  Повторити тему «Юридична відповідальність».
3.  Підібрати у ЗМІ інформацію про скоєні злочини. Проаналізувати отриманий матеріал.

Комментариев нет:

Отправить комментарий