Урок 19 Тема. Захист прав споживачів

Мета: закріпити знання про те, хто такі споживачі, продавці, виробники,  виконавці,  нормативні  акти,  що  закріплюють  права споживачів  та  їх  права,  порядок  дій  споживача  щодо  захисту порушених  прав;  розвивати  вміння  працювати  з  нормативними актами;  наводити  приклади  порушення  прав  споживача;  моделювати ситуації з придбання товару, замовлення послуг чи робіт; описувати порядок дій споживача щодо захисту порушених прав, складати  за  зразком  скаргу  (претензію)  щодо  порушених  прав споживача;  формувати  активну  позицію  щодо  дотримання  і  захисту  прав  споживачів.
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.
Форма проведення:  практична робота з використанням інтерактивних вправ, захисту групових проектів.
Обладнання: електронна презентація «Реклама — двигун торгівлі».
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань учнів
Метод «Кейсу»
Повідомлення учнів про зібрані в ЗМІ матеріали про факти порушення й захисту прав споживачів складаються в кейс.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
«Книга скарг»
Учні мають змоделювати ситуації, в яких йдеться про порушення прав споживача, і подати скаргу з цього приводу.
ІV. Закріплення та застосування отриманих знань
перегляд слайдів із фотографіями, які свідчать про порушення прав споживача
Дати правовий коментар побаченому.
Відповісти на запитання анкети.
1.  Вимагаєте від продавця дотримуватися точної ваги?
б)  іноді;
в)  ніколи.
2.  Перевіряєте правильність названої продавцем суми, нараховану за придбаний вами товар (роботу, послугу)?
а)  Завжди;
б)  іноді;
в)  довіряю продавцю і не перевіряю.
а)  Завжди вимагаю;
б)  іноді вимагаю;
в)  не вимагаю.
4.  Берете у продавця (виконавця) та зберігаєте квитанцію, товарний чек або касовий чек?
а)  Завжди беру;
б)  іноді беру;
в)  не беру. 
а)  Так;
б)  беру, але не приділяю цьому необхідної уваги;
в)  ні.
6.  Вимагаєте надати вам повний і достовірний переклад інструкції, якщо купуєте імпортний товар?
а)  Так;
б)  ні.
Закон України «Про захист прав споживачів» регулює відношення, які виникають між __ та __, виконавцями, __ при продажу __ товарів (виконання робіт, здійснення послуг), встановлює __ споживачів на придбання __ (робіт, послуг) належної __ та безпечного для __ та __ споживачів, отримання __ про товари (роботи та послуги) та про їх __ (виконавців, продавців), просвіту, __ та __ захисту їх інтересів, а також з’ясовує механізм реалізації цих прав.
Слова:          державна, споживачі, інформація, права, виробники, якість, продавці, життя, здоров’я, товари, суспільна.
Групи мають підготувати інсценування нижченаведлених ситуацій.
Презентація та обговорення ситуацій, підготовлених групами. Групи складають «Поради споживачеві» (орієнтовні рекомендації). Ви вирішили придбати дорогий товар (роботу, послугу).
1.  Обміркуйте, чи дійсно потрібен вам цей товар, оцініть, наскільки він відповідає вашим потребам.
2.  Знайдіть інформацію про цю групу товарів, порівняйте аналогічну продукцію різних моделей у різних магазинах вашого населеного пункту, уважно проаналізуйте ціни на них.
3.  Детально з’ясуйте:
  основні споживацькі властивості товару, а щодо продуктів харчування — склад, вміст шкідливих для здоров’я речовин;
  дату виготовлення товару;
  термін служби або придатності;
  чи необхідне додаткове обслуговування товару та як це здійснюється;
  ім’я та адресу продавця (виробника) та підприємства, яке здійснює функції щодо ухвалення претензій від споживача, а також проводить ремонт, технічне обслуговування;
  вимагайте надання вам інформації (інструкцію) про товар мовою, якою ви володієте;
  здійснюючи оплату товару, можете вимагати у продавця надати вам документи про ціну;
  погоджуйте умови покупки (замовлення): з передоплатою, у кредит, з доставкою;
  обов’язково візьміть квитанцію, товарний чек або касовий чек, інший письмовий документ, який підтверджує факт покупки, на товар — гарантійний талон, технічний паспорт;
  дізнайтеся, чи можна повернути продавцю неякісний товар.
Виступ учнів з проектом 
«Сучасна реклама як двигун торгівлі» (електронна презентація)
Обговорення проектів.
ІV. Підсумки уроку
Рефлексія
2.  Яку роль відіграє реклама?
3.  Яка з порад вам здалася найбільш корисною?
4.  Які державні чи громадські установи займаються питаннями захисту прав споживачів? Що ви про них знаєте?

Комментариев нет:

Отправить комментарий