Урок 20 Тема. Що таке сім’я і шлюб

Мета: дати уявлення про поняття «сім’я» і «шлюб», умови укладання шлюбу, особисті немайнові та майнові права та обов’язки подружжя; пояснювати, використовуючи положення статей Сімейного кодексу України, умови укладання шлюбу, в тому числі неповнолітніми; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв’язання на підставі норм сімейного права.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота над епіграфом уроку
Учитель коментує відповіді учнів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Евристична бесіда
У ч и т е л ь.
Чому, на ваш розсуд, так важливо для людини мати сім’ю?
б)  пара одружених молодих людей, що проживають разом з батьками одного з подружжя;
в)  подружжя, яке всиновило двох дітей;
г)  жінка та всиновлена нею дитина?
Сімейно-правові відносини мають ряд своїх особливостей.
1.  Сімейно-правові взаємовідносини характерні своїми джерелами. Якщо цивільні правовідносини виникають, як правило, з договорів, то шлюбно-сімейні відносини виникають з рідства, шлюбу, усиновлення, і всі майнові відносини випливають з особистих. Ці правовідносини пов’язують не сторонніх, а близьких осіб — родичів, подружжя.
2.  В першу чергу сімейні правовідносини — це особисті немайнові, і лише в другу чергу вони є майновими. Майнові правовідносини випливають з особистих: є рідство, є шлюб — є майнові відносини. А в цивільному праві 99 % взаємовідносин — це майнові відносини.
3.  Сімейні права та сімейні обов’язки не можна відчужувати, передавати, купувати, продавати чи дарувати. Причому не тільки особисті, але й майнові. Не можна, наприклад, передати право на отримання аліментів або ж на виховання дітей. А в цивільному праві майже всі майнові відносини легко передаються (наприклад, право на одержання спадщини).
4.  Сімейні правовідносини регулюються окремим Кодексом про шлюб та сім’ю України, що був першим прийнятий в нашій країні.
5.  Процес розгляду сімейних справ відрізняється від розгляду цивільних, як суттєво відрізняється й виконання рішень. (У справах про передачу дитини на виховання іншому з подружжя не можна так легко виконати рішення, як рішення, скажімо, про відчуження певної  речі).
6.  Сімейно-шлюбні відносини в Україні в багатьох випадках регулюються нормами моралі, а не тільки правовими нормами. Це характерно тільки для сімейного права.
Робота з поняттям
Шлюб — це сімейний союз чоловіка і жінки, що реєструється в порядку, визначеному законом.
Робота з правовим документом
Учні мають опрацювати питання про умови укладання шлюбу за Сімейним кодексом і виконати завдання.
2.  Визначити, чи можуть неповнолітні укладати шлюб і за яких умов.
Учні опрацьовують ст. 6–9 Сімейного кодексу і заповнюють таблицю «Права та обов’язки подружжя».
Особисті обов’язки подружжя
майнові
немайнові
майнові
немайнові




Клас розподіляється на групи. Кожна група отримує ситуативну задачу, пов’язану з правами та обов’язками подружжя, і пропонує свій варіант її розв’язання. З метою активізації роботи можна проводити цю роботу за таким принципом: групи отримують задачі, знайомлять з їх змістом весь клас; потім протягом 3–5 хвилин групи обговорюють ситуацію, і кожна пропонує свій варіант її розв’язання.
ІV. Підсумки уроку
Рефлексія
2.  Що таке шлюб?
3.  Які основні умови вступу до шлюбу?
4.  Які групи прав та обов’язків мають подружжя?
2.  Твір-роздум «Для чого людині потрібна сім’я.»
3.  Створити презентацію «Знайомтесь, ми — … (Іванови)» (про свою родину).

Комментариев нет:

Отправить комментарий