Урок 1 Тема. Мета, завдання, особливості курсу "Правознавство 9 кл (практичний курс)

Мета:  ознайомити  учнів  з  метою  та  завданнями  курсу  «Правознавство. Практичний курс»; дати уявлення про особливості предмета; пояснити, як працювати на уроках практичного права; сформувати навичку самоаналізу та рефлексії щодо власних очікувань результатів упродовж  вивчення  даної  дисципліни;  виховувати  в  учнів  повагу  до демократичних і національних цінностей, які визначають громадянську самосвідомість і навчають правомірної поведінки особистості.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: мультимедійний урок.
Обладнання:  мультимедійне  обладнання,  електронна  презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У ч и т е л ь.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
У ч и т е л ь.
«Історичний калейдоскоп»
Форма роботи — «Відкритий мікрофон». Учні виступають з короткими повідомленнями історичних фактів.
 1. XI століття. Київська Русь.
Сьогодні відомо 06 списків, які відображають історію права власності, види договорів, покарань, що існували на той час у Київській Русі.

Евристична бесіда
2.  Де містяться закони держави: в яких документах? Назвіть основні з них.
3. Які права мають учні та де вони закріплені?
(Конституція,  Декларація прав дитини — міжнародна декларація, проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року., Статут школи)

Перегляд презентації «Права дитини»
4.  Як ви розумієте поняття «демократична держава», «правова держава»?
5.  За яких умов нашу країну можна перетворити саме на таку державу?

Робота з документом:
Відповідно до ст. 1 Конституції України наша країна — суверенна і не­залежна, демократична, соціальна і правова держава. На цей час в Україні особливого розвитку набуває правова освіта молоді. Знати свої права має кожен громадянин держави. Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001 затверджено Національну програму правової освіти населення. Вона передбачає створення необхідних умов для набуття громадя­нами держави правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення до­ступу до джерел правової інформації. Для молоді розуміння і реалізація прав людини — це складові підготовки до життя в демократичному суспільстві.
Правовій державі властиві висока політично-правова освіченість і ак­тивність громадян, здатність і готовність їх протистояти сваволі й пору­шенням права. Щоб правова культура людини досягла такого рівня, не­обхідна струнка система правової освіти, серцевиною якої повинне стати правове виховання та навчання підростаючого покоління.

Робота з поняттями: закон, право, свобода людини
Завдання
б)  купівля речей;
в)  проїзд у транспорті;
г)  відвідування школи;
д)  трудова діяльність;
е)  заощадження в банку.

IV. Рефлексія
Бесіда з учнями
2.  Чи відповідають вони вашій уяві про те, яким повинне бути навчання правових знань у школі?
3.  Як на вашу думку, чи потрібно взагалі в школі вивчати юридичні знання? Чому це так важливо? Доведіть свою позицію, наводячи приклади з життя, з власного досвіду, з інформаційних джерел, які вам відомі.

У ч и т е л ь. Основою духовного, соціального, економічного і культурного розвитку суспільства і держави є освіта. Метою освіти завжди був і залишається всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей.
Сьогодні освіта є важливим фактором залучення людини до державотворення, до вирішення актуальних суспільних проблем. Тому важливою зараз стає саме правова освіта. Підростаюче покоління повинне знати й поважати закони свого суспільства й світової спільноти.
Особливо важливе значення на сьогодні має практична освіта, яка не тільки пропонує знання, але й надає можливість застосувати їх на практиці, створюючи ситуацію реального життя.
Тож будемо вчитися права, пам’ятаючи, що воно є важливим регулятором життя і поведінки людини. Будемо на наших уроках здобувати юридичні знання та соціальний досвід, який стане в пригоді вам під час розв’язання конкретних життєвих проблем.

2 комментария: